Tuossa tammikuun alkupuolella tuli hankittua elämäni ensimmäinen käyräsarvinen. Pitkään olin ajatusta kypsytellyt ja viime kesän
asvalttilenkit vahvistivat käsitystä siitä, että joku kunnon tasamaakiituri olisi tarve saada.
Etsin sopivaa uhria aika pitkään. Shimanon maastospedujen ruuvaaminen aitoon maantiepyörään olisi ihan liian suuri häväistys ja maastoukolle maantiepyörien vannejarrut ovat ihan täysin mennyttä maailmaa. Lisäksi olisi myös kivaa, jos pyörään mahtuisi jotkut hiekkatiekelpoiset renkaat ja saisi tarvittaessa lokarit luontevasti kiinni työmatka-ajelua ja arkikäyttöä varten. Näillä ehdoilla kaikki aidot maantiepyörät voi oikeastaan rajata pois. Lopulta brittiläinen postimyyntifirma Planet-X tarjosi sopivimman ehdokkaan: Alu-runko rennon maantiepyörän geometrialla, hiilikuituhaarukka, levyjarrut, kiinnitysreiät lokareille ja haarukoissa tilaa vähän tukevammillekin renkaille. Kaikki tämä kohtuupainoisena kohtuuhintaan ja voittaja oli löytynyt: Planet-X London Road. Joululomalla vielä pamahti sähköpostiin edullinen tarjous edellisen vuosimallin Sram Force 2x10 vaihteilla (riittää hyvin ysipakkamiehelle) ja kaupat tuli. Pirteämmät limen väriset rungot olivat L-kokoisena loppu, joten jouduin tyytymään hillittyyn hopeanharmaaseen. Tuossa alla on kuvia siitä, mitä sieltä sitten tuli. Toistaiseksi tämä fillari on kokenut vain siistiä sisäkäyttöä traineriin kahlittuna. Käyttökokemuksia raportoin sitten keväällä kun on oikeasti päästy tien päälle.
|
Planet X London Road, size L. |
|
London, Big Ben, get it? |
|
Sram Rival 10 speed - keskitasoa koska halvalla sai...
|
...mutta hiilikuitua on kuitenkin jarrukahvoissa. |
|
Avid BB7 - vaijerilevarien parhaimmistoa muutaman vuoden takaa.
|
Tänne mahtuu paksumpikin nakki. |
|
|
|
Ja tänne myös, plus lokarin kiinnike tuohon reikään, kiitos. |
|
Vakiona oli 32-milliset Vittoriat teräskaapeleilla. Vaihtunevat kesällä kapeampiin ja taittuviin. |
Onko ollut hyvä hankinta? Itse olen katsellut tuollaista London Roadin runkopakettia, minkä ympärille olisi tarkoitus kasailla maantiepyörä vähän pidemmillekin matkoille.
VastaaPoistaOlen edelleen tyytyväinen. Satulatolppaa täytyy rasvata aika ajoin, tai se alkaa narista runkoputkea vasten. Muuten ei ole mitään ongelmia ollut ja ajo on maistunut. Sorry hidas vastaus, on jäänyt kommentti huomaamatta.
Poista